مجموعه غذایی حاج بهزاد

تغذیه سالم

آموزش پخت غذا

۶ راهکار ساده و طلایی

تغذیه سالم علاوه بر اینکه به فرد در کاهش وزن و انرژی بیشتر کمک می‌کند، سبب بهبود روحیه او شده و خطر ابتلا به بیماری را در وی کاهش می‌دهد. با این‌ وجود حفظ رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. بیشتر افراد تصور می‌کنند داشتن رژیم غذایی یا خوردن غذاهای رژیمی و تلاش برای حفظ آن سخت‌ترین کار دنیا است؛ در چنین شرایطی رفتن به رستوران کابوسی خواهد شد که لذت خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ را از بین خواهد برد!

اگر چه در بهترین رستوران‌ها نیز برخی از غذاها چرب و پرکالری هستند و خوردن آن‌ها مساوی است با از بین رفتن تلاش‌های چندماهه برای رسیدن به وزن اید‌ه‌آل، اما با انتخابی هوشمندانه قادر خواهید بود تا بدون شکستن اصول غذایی خود، از خوردن یک وعده غذای رژیمی در رستوران لذت ببرید.

روش‌های زیادی برای حفظ رژیم غذایی در هنگام غذا خوردن وجود دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از رفتن به رستوران برنامه‌ای برای خود تنظیم کنید تا پس از رسیدن به آنجا غرق زرق‌ و برق غذا نشوید، به‌طور مثال می‌توانید منوی رستوران را قبل از رفتن به آنجا چک کنید و یا قبل و در حین صرف وعده غذایی خود آب بیشتری بنوشید تا حجم معده شما پر شود و میل به غذای کمتری داشته باشید. اگر شما نیز از آن‌ دست افرادی هستید که به دلیل شکسته نشدن رژیم غذایی، خود را از رفتن به رستوران منع کرده‌اید با ما همراه باشید تا راهکارهای ساده اما طلایی را در خصوص خوردن غذاهای رژیمی در رستوران باهم مرور کنیم:

•     منو را از قبل بررسی کنید!
•    بررسی مواد تشکیل‌دهنده غذا و نوع طبخ آن!
•    پرس‌های محدود را انتخاب کنید!
•    برای شروع، سوپ یا سالاد سفارش دهید!
•    غذا را با دیگران شریک شوید!
•    در انتخاب رستوران هوشمندانه عمل کنید!

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها